Twix julgodis

Mailboxen hade även ett till tips från Sandra.
Hon vill att ni alla testar att göra det här julgodiset. Jag ska se om jag hinner göra det annars kanske jag knackar på och får mig en bit på Konditorivägen (passande adress för en julgodisbagare eller vad säger ni?)


Jag har ett tips på världens godaste julgodis!!!!!!!!!!! 
Ta er tid att göra detta, har aldrig ätit något godare (inte heller något onyttigare...)
 

Twix julgodis

Ingredienser
Kaka:
6 1/2 dl mjöl
1 dl socker
225 g smör

Kolasmet:
175 g smör
2 dl socker
3 dl grädde
2 msk sirap

Garnering:
200 g ljus blockchoklad
 
         

Gör så här

Sätt ugnen på 175 grader. Blanda alla ingredienserna till kakan och platta ut smuldegen i en långpanna med bakplåtspapper. Grädda bottenkakan i 20 minuter.

Blanda ingredienserna till kolasåsen i en kastrull. Låt koka på svag värme i nästan en timme eller tills såsen tjocknat till en kräm.

Bred såsen över den förgräddade kakan.
Smält chokladen i vattenbad på spisen. Bred den över kolasåsen när den stelnat något.

När också chokladen har stelnat så skär du kakan i lagom munsbitar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0